tirsdag 4. februar 2014

Minnerammer

Etter att jeg fikk barn har jeg fått med meg att mange lager minnerammer til barna sine, dette har nå også jeg gjort. 

Etter å ha sett hva andre har laget, fikk jeg selv også lyst til å lage dette til barna mine, det må jo være utrolig gøy å ha når man blir stor :) Så i fjor høst var vi en tur på IKEA og da kjøpte vi med rammer som er fine til dette formålet. Det er helt sikkert mulig å få tak i rammer som fint kan brukes andre plasser også, men jeg valgte å gå for rammene fra IKEA. 

Dette er rammen vi har brukt. 

Disse rammene har nå egentlig bare ligget å samle støv og jeg har ikke fått gjor noe mer for å lage rammene til barna. Men i helgen fikk jeg ånden over meg og litt av kreativiteten min kom frem igjen. Så på søndag ble rammene funnet frem i tillegg til det jeg har tatt vare på fra barna var helt små. 

I disse rammene kan man jo i grunn putte inn akkurat hva man selv måtte ønske. Jeg har valgt å putte inn litt forskjellig bla ultralyd bilde, både fra ordinær og 3D, lappen de små får på senga si på sykehuset. Iris fikk aldri sin på senga, da hun ble så fort sendt ned på nyfødt intensiven, men her lagde dem en annen til henne, så da måtte denne med i tillegg :) Har også valgt ut noe av de første plaggene dems. 

Ville også ha med navnene og her valgte jeg å bruke noen i tre som jeg har bestilt på ebay. 

Ellers har jeg brukt løperene vi hadde på bordet i dåpene som bakgrunn for å få litt farge på denne også. Her er det klart mange andre muligheter og velge i også. Man må finne det man selv syns blir ålreit. Om man tar noe man har eller kjøper noe spesielt til formålet. 

Iris sin ramme, med body, skaut og "sko" som bleiekaken vi fikk bla var pyntet med, ultralydbilder, magebilde, bilde fra rett etter hun kom til verden og lappene fra sykehuset. Samt en smokk.

Leander sin ramme, med ultralydbilder, magebilder, smokker, smokkelenke, lapp fra sykehuset og første sparkebuksen og lua vi kjøpte og bilde av han rett etter han ble henta ut av magen.



Nå gjenstår det bare å finne en plass til dem på veggen :)

Hva syns du om resultatet?
Har du lagt minnerammer til dine barn, eller er det noe du kunne tenk deg til å lage?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar