onsdag 7. desember 2011

Pynting til jul!!

Dette innlegget skulle egentlig ha kommet helt i starten av Desember, men har ikke hatt tid før nå. Men 1. desember ble det pyntet til jule så tenkte å dele litt av pynten med dere :)
Jeg er veldig glad i julen og syns derfor det er koselig å ha julepynten oppe en stund når man først skal pynte :)

Så på kjøkkenet har det kommet opp julegardiner, og kjøkkenet blir da så utrolig koselig. Glemte selvfølgelig å ta bilde av dette, men skal se om jeg kanskje har ett annet jeg kan bruke.
Da fant jeg ikke noe bilde, men tok ett nytt ett så da skal dere få se :)


Det var gardinene :)
Ellers i huset har det kommet opp nisser og litt andre typer julefigurer. Noe av pynten har vært med med siden jeg var en god del yngre og pynta jenterommet hjemme hos mamma og pappa, og en del annet er kjøpt inn eller fått etter att vi flytta inn i huset :) Har måtte kjøpe noen nye nisser hvert år egentlig, men i år har det foreløpig ikke blitt med noen nye nisser hjem. Må se om vi får gjort noe med det :)
Her kommer det litt bilder i hvertfall :)

Denne fikk vi til jul for noen år siden og har fått fast plass i kroken foran TV benken.

Rudolf med slede må være med.

Litt artigere utgave av nisser.

Litt forskjellig. Musene må jo også være med.


Har også litt småfigurer som jeg har laget selv for noen år siden :)

Flere hjemme lagde. De to i midten her har jeg fått av ei venninne :)

Har noen store nisser også. Denne står i yttergangen og ønsker alle som kommer velkommen :)

Har også ett par store stående i trappa opp til 2. etg.

Må ha noe med lys også.

I det store skapet vårt har jeg flere figurer med snø kuler på :)

Her er en til :)

Og noen søte små figurer.

Der har dere fått en del av pynten vår :) Vi har mere som står fremme, men blir veldig mye bilder om jeg skal ta med alt. Så dette er en liten smakebit :)

Eneste jeg ikke har fått satt opp er julelandsbyen min, noen jeg egentlig syns er litt trist. Jeg har jo hatt den fremme nå de to siste årene etter at den har vært pakket ned hver jule i mange år. Men siden vi har bytta ut skapene vi hadde på stua med nye, har jeg ikke nå noen plass og sette opp denne. Kunne sikker fått det til på sjenken, men her har jeg ingen kontakt så da får jeg ikke lys i den. Legger uansett med ett bilde av den da, siden den er så fin :)

Landsbyen :)

Resten av pyntinga, som juletreet og duker kommer opp nærmere jul. Pleier og gjøre dette på lillejulaften, men i år må vi nok ta dette den 22. desember. Vi har nemlig bestemt oss for å reise til familien til Erik som bor i Asker og feire julaften der i år. Og da reiser vi nedover den 23, så blir ikke så mye tid til pynting denne dagen :)
Nå håper jeg bare det kommer enda litt mer snø, slik at vi får en hvit jul. 
Dette blir også min første jul uten å feire med mamma og pappa. Men det skal vel bli jul uansett :) Før eller siden ville det vel skjedd uansett :)
Jeg nevnte jo i ett tidligere innlegg muligens skulle feire hos dem i år også, på det tidspunktet var det ingen andre som hadde snakka med oss om dette, men vi hadde ikke sagt ja eller nei ennå. Så når Erik snakka med de i Asker og søstra hans der nede hadde sagt det at hun villa at vi også skulle komme, snakka vi litt om det og bestemte oss for å reise dit. 
Vi har jo pleid å være der og feire 1. juledag, men da ble det litt annerledes i år. Blir nok koselig dette også :) Også får vi en dag ekstra der nede. 

Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder av treet og bordene når juledukene har kommet opp også :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar