tirsdag 6. desember 2011

Smultringkoking

Idag har Iris og jeg vært hos mormor/mamma for å koke smultringer. Jane-Mari har også vært med.
Første gangen jeg har vært med på dette. Ble vel bestemt i fjord på denne tiden att i år så skulle vi få være med og prøve oss. Og var vel ikke akkurat noe hokus pokus heller :) Så da blir vel dette en årlig tradisjon :)

Vi har bytta litt på så har både fått kjevla og stikki ut smultringene, samt stått og kokt de.

Jeg tok opptellingen og puttet i poser og ble hele 432 smultringer. Ikke dårlig det :)

Så da får vi se når jeg får tid til å lage noen flere julekaker. Mange blir det i hvertfall ikke. Ser ikke behovet for det. Er ikke så mange som kommer innom uansett så blir ikke spist.





Bilder av herligheten :) Nam nam :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Se her ja, maaange smultringer! :o) Gjort en grei innsats da!

    SV: Gøy du vil teste! Jeg lagde de i går og de er gode! :o) Veldig enkle å lage, men anbefaler å putte de i små folieformer eller små muffinsformer.

    SvarSlett
  2. Det ble mange ja :)

    Ok, da skal jeg bruke det.

    SvarSlett