mandag 28. november 2011

Advent!!

I går var det 1. advent og i den forbindelse har det kommet på plass litt pynt i heimen. Salongbordet og spisestuebordet har fått lilla løpere og lilla lys :) Julestjerna har blitt hengt opp i stuevinduet, mens det i kjøkkenvinduet har kommet opp en 7 armet lysestake :)

Adventsstake har vi jo også måtte ha på plass og denne er plassert på salongbordet. Ble en helt ny adventsstake i år, den vi har brukt de siste årene har hatt nisser og slik på seg, men nå ville jeg ha en som ikke har dette. Så før helgen var jeg og Iris på Nille og handla inn til anledningen :)

Adventsstaken. Enkel, men syns den ble veldig fin :)

Advent er jo ventetiden frem mot jul, så det vil jo da si at nå er det ikke lenge igjen til jul :) Jeg syns julen er den fineste høytiden vi har og gleder meg masse til dette. Samles med familien og ha noen koselige dager :)

Blir jo også en litt annerledes jul for oss nå. Er jo Iris sin første jul og vår første jul som foreldre. Iris vil nok ikke forstå så mye av alt som skjer på juleaften med pakker og slik, men blir jo annerledes for oss. Tror uansett det blir veldig kos. Blir nok så vi feirer juleaften hos mamma og pappa i år også. Også blir det nok en tur til Asker 1 eller 2 dag tenker jeg :)

Lysestakene på spisestuebordet med lilla lys.

Nå frem mot 1. desember kommer det nok også til å dukke opp litt nisser og annen julepynt i huset :) Julegardinene på kjøkkenet skal også opp. Så blir litt å pusle med denne uka, men det er bare koselig :)
Så det eneste som mangler nå er att det kommer litt snø ute. Blir litt mer julestemning da.

Siden jeg liker julen så godt syns jeg det er fint å kunne ha pynten oppe i hele desember og ikke bare akkurat juledagene. Også blir det tatt ned igjen like utpå nyåret.
Eneste som får vente med å komme på plass med til den 23. desember er juletreet og juledukene på bordene. Venter også til da med og bytte over til røde lys :)
Juletreet er vi faktisk ikke helt sikre på hvor vi skal få plassert i år... Der det har pleid å stå er nå lekegrinda til Iris plassert, så der er det opptatt. Men må vel få det opp en plass. Må jo ha juletre :)

4 kommentarer:

  1. Blir så fint med lilla <3 God advent ønskes dere fra oss :o)

    SvarSlett
  2. Blir veldig fint med lilla, og siden lilla er en av yndlingsfargene er det ikke feil å pynte med det :) Koselig å kunne pynte litt, så nå ser jeg fram til å få opp julegardiner og litt nisser og annen julepynt i løpet av uka også :) Da blir det enda mer kos :) Hadde det bare ligna litt mer på vinter ute kunne man kanskje fått litt julestemning også :)

    SvarSlett
  3. Lilla er en av mine yndlingsfarger også. Den er virkelig fin! God smak du har ;) hehe.. Oi, du går såpass inn for det også med julegardiner ja! Imponerende :) Har ikke det jeg gitt. Får bare ha de gardinene jeg har til sommeren. Bytte til noe lettere da. Så får jeg se neste jul :p Jeg er usikker på om jeg vil ha fram noen nisser enda. Pleier å pynte tidlig, men er usikker i år.. Har hvertfall tatt fram noen engler - kan hende det kommer flere etterhvert. Har nok av dem hvertfall :p hehe.. Uansett må ting drøye til etter eksamen, så får se i helga. Kos deg masse med pyntingen :D Ja, jeg kunne egentlig ha tenkt med snø eller skikkelig frost på bakken igjen. Været er skikkelig stusselig nå! Gleder meg egentlig mest til juletreet jeg. Blir gøy å ta fram all pynten jeg har spart på i noen år :p Vet nesten ikke hva jeg har en gang. Blir rene julaften bare å pynte treet! hehe.. Men gruer meg til å se pusene med treet.. Er redd det ikke får stå i fred...

    SvarSlett
  4. Ja, kjøkkenet må ha julegardiner :), men stua har bare de samme som har vært oppe frem til nå.
    Har alltid pleid å få frem pynten til 1. desember. Syns det er fint å ha det fremme en stund når man først skal ha frem all denne pynten. Også blir det jo litt ekstra koselig :) Om alt kommer opp på eng gang vet jeg ikke helt ennå, men skal nå i hvertfall begynne så smått :)

    Juletreet ja, det aner jeg egentlig ikke hvor vi skal plassere i år.
    Blir spennende for deg og finne frem all pynten når det skal opp da :) Men litt artig å finne frem det man har og se hva det er også da :) Kos deg med det, når den tid kommer :)
    Alltid like spennende og se hvordan kattene reagerer. Her har det heldigvis gått greit. Får håpe det gjør det hos dere også :)

    SvarSlett