søndag 13. november 2011

Bryllup!!

Vi skal jo gifte oss neste høst, og siden det nå er litt over 2 år siden vi forlovet oss å satte datoen har jeg hele tiden følt at jeg har god tid til planleggingen. Og ja, det har jeg jo forsåvidt hatt også. Har vel i grunn ikke kommet så langt på disse 2 årene. Men er jo mye som ikke kan planlegges flere år i forveien heller. 
Nå er det litt over 10 måneder igjen til den store dagen, å jeg har den siste tiden virkelig begynt å føle på att det er på tide å komme i gang for fult med planleggingen.
Min gode venninne Jane, skal jo også gifte seg neste år, og hun la ut en fin liste over ting som var i boks og slik på sin blogg for litt siden. Denne listen fikk jeg lov å låne, sånn at jeg også kanskje får litt oversikt over hva vi faktisk har i boks, og hva vi bør begynne å tenke på.

  • Dato: 06.10.12
  • Kirke: Løten Kirke, kl. 12.30
  • Lokale: Malungen Gjestegård
  • Forlovere: Linn-Therese - Jane, Erik - har fortsatt ikke dette på plass
  • Toastmaster: Ikke på plass, men vurderer å høre med ene onkelen min
  • Brudepike: Iris selvfølgelig. I tillegg vurderer jeg å spørre våre søsken om å låne tante-/onkelunga.
  • Følge bruden til alteret: Pappa
  • Gjesteliste: Er ett sant mareritt :p Ikke helt enige med oss selv på alle her ennå
  • Fotograf: Terje Løken
  • Sted for fotografering: Malungen Gjestegård
  • Brudekjole: Har titta mye på nettet, men er vel snart på tide å komme seg ut på kjoleprøving
  • Smykker: Ikke på plass, tenker jeg tar det når kjolen er valgt
  • Farger: Høstfarger i hvertfall
  • Middag: Er ikke bestemt ennå, men blir enten 3 retters, eller koldtbord med en varm rett.
  • Kaker ellers: Ikke tenkt så mye på ennå, men blir nok litt forskjellig
  • Ønskeliste: Ikke klar, men noe vi snart kan tenke på
  • Solosang i kirka: Lars Erik Flagstad har sagt ja til dette. Into my arms - Nick Cave vil Erik gjerne ha, så tenker att det er greit siden har faktisk engasjerer seg på akkurat dette, men lurer på å finne en sang til også, siden dette kanskje ikke er min favoritt
  • Diktopplesning i kirka: Ikke tenkt på om vi vil ha.
  • Salmer i kirka: Her aner jeg faktisk ikke hva vi skal velge. Ikke så veldig inn i salmer egentlig, men får vel begynne å se litt på dette også etter hvert.
  • Inn- og utmarsj: Er heller ikke noe vi har tenkt eller snakka om ennå.
  • Bryllupsreies: Ikke bestemt når blir, eller hvor, men kunne tenkt med å dratt på Cruise

Vi har jo helt klar fått  noe på plass allerede, men føler allikevel det er mye som gjenstår. Tenker att det første vi bør få på plass nå er gjestelisten. I hvertfall bestemme oss for hva vi gjør med dem vi ikke er helt sikre på ennå.
Også tror jeg det er på tide for meg å få bestilt en time til kjoleprøving snart :) Vet ikke helt om jeg ser fram til dette :p Blir nok artig å prøve masse fine kjoler, men det store spørsmålet er om jeg finner en jeg virkelig vil gifte meg i.


7 kommentarer:

  1. Synes dere har mye grunnleggende på plass jeg :) Så gøy :D Mye av det viktigste er booket og ordnet, så da har dere kommet godt på vei ;) Diktopplesning i kirka er frivillig, men dere må trolig ha tekstopplesning. Da er det greit å finne to personer til denne oppgaven. Ikke noe lett det heller. Jeg aner ikke hvem vi skal velge der :p Når det gjelder kjolen så hjelper det masse at du har kikket :o) Jeg vil tro du har en viss idé om hva du kunne tenke deg da, og da blir det mye enklere å prøve også. Hvis ikke så prøv alt du kan prøve. Det er faktisk veldig gøy :o) Selvom det er slitsomt også :p hehe.. Men jeg blir veldig gjerne med deg når du skal prøve! Bare å si ifra :) Så bra at Erik har sangønske da! Gøy når mennene involverer seg :) Jeg tror jeg hadde gjort det samme som deg - latt han få ønsket sitt og valgt en sang i tillegg. Da får begge en god opplevelse vil jeg tro :) Gleder meg til fortsettelsen av planleggingen deres og jeg føler meg heldig som får ta del i dagen deres :)

    SvarSlett
  2. Jada, vi har jo det :)
    Tekstopplesning ja, huff alt man må finne folk til altså :p Men får vel etter hvert beskjed av kirken om hva som må være med og hva vi kan ta med som vi selv ønsker.
    Tror det blir prøving av det meste, klarer liksom ikke helt å se for meg hvordan jeg ønsker at kjolen skal være.
    Du må helt klart være med :) Skal si i fra jeg, tenkte jeg skulle få hørt på Hamar når det er mulighet for å få en time til prøving. Men når passer det egentlig best for deg? Dem har jo åpent på lørdager også, så tenkte kanskje jeg skulle høre om det var mulighet for prøving da. Regner med det blir det enkleste for deg sånn med tanke på jobbing. Og er egentlig det for meg også, for da kan Iris være hjemme med Erik.
    Ja, syns virkelig det er bra. Var faktisk han som tok opp dette med solosang i kirka og hva han ønska. Så da syns jeg det er greit att han kan få sitt ønske.

    SvarSlett
  3. Ja, det er mye som må tenkes på :-/ Redd jeg skal glemme veldig vesentlige ting :p hehe.. Aller best er nok lørdager ja, ellers går det greit i uka også. Jeg er ferdig 15.30, bortsett fra tirsdager da er jeg ferdig 17.00

    SvarSlett
  4. Det samme er jeg redd for :p Er jo så mye å tenke på att jeg syns det kan bli litt mye, men skal vel få det meste i boks.
    Ok, da skal jeg sjekke litt opp om når dem har noe tid. Husker du hvor lang tid som ble satt av? Ser dem har oppe til 18.00 på torsdager, så da kan jo evt det være en mulighet også.

    SvarSlett
  5. Hmm.. Jeg lurer på om det var 1 - 1,5 time. Usikker der altså. Hør med dem du ;) Vet du om du vil ha puffet opp kjole med tyll og lignende, eller om du vil ha en kjole som henger veldig enkelt ned da? Blonder? Ermer, jakke o.l.?

    SvarSlett
  6. Ok. Får jo uansett greie på det når jeg bestiller tid :) Men greit å ha litt ca tid.
    Tja, si det. Vil nok ikke ha alt for mye puffet opp. Litt tyll og lignende er greit, men vil ikke ha masse lag med bare det. Vil ikke att den skal henge rett ned inntil kroppen, men heller ikke være alt for stor. Har nok ikke så mye i mot blonder heller, men kommer helt ann på om det passer til kjolen og att det ikke blir for nye av det. Tror ikke jeg vil ha ermer. Men tenker at det kan være greit med en liten jakke/bolero utenpå siden det er i oktober å jeg ofte blir veldig kald på arma.

    SvarSlett
  7. Da har du et utgangspunkt :D Supert :o) Gleder meg til å se deg i ulike kjoler :)

    SvarSlett