fredag 25. november 2011

Iris har blitt ett 1/2 år!!

I dag er det 6 mnd siden vi lå på sykehuset og fått hilse på verdens søteste lille jente :) Endelig var ventetiden over og lille jenta kom ut til oss :)
Starten på det å bli en familie ble ikke helt som vi hadde sett for oss. Etter å ha hatt den lille frøkna på magen ett par ganger ble hun sendt ned på intensiven for nyfødte for å få litt pustehjelp. Vi var blitt foreldre, men lille jenta var ikke hos oss. Vi fikk heldigvis fort komme ned og hilse på henne.
Men dagene jeg lå på barsel var rare. Jeg hadde født og lå som alle andre på barsel, men mens de andre trilla rundt på sine små, tusla jeg rundt alene og måtte flere etasjer ned for å hilse på barnet mitt.
Kom heldigvis ned på samme avdeling etter hvert og da ble alt litt bedre. De siste dagene vi lå på sykehuset fikk jeg ha Iris på rommet hos meg 24/7.
Sykehuset var heldigvis udramatisk og ikke noe alvorlig. Litt pustehjelp første dagen og så var det bare antibiotika behandling resten.

Helt fersk :)

Nå er det gått 6 mnd og jeg aner virkelig ikke hvor disse månedene har blitt av. Nesten litt skummelt å tenke på. Om nye 6 måneder har vi faktisk en 1 åring i hus :)
Disse månedene har vært fylt av glede, tårer, frustrasjon, prøving og feiling. Men aller mest gleden av det å ha blitt foreldre til ett lite barn :)
Jeg har lært masse og føler nå att de har kommet godt inn i rollene som foreldre. Man blir jo i grunn bare kasta ut i det, men det er nok like greit.

Jeg stor koser meg i hvertfall som mamma. Og nå som Iris begynner å bli så stor er hun også mer aktiv og rett som det er begynner hun med nye ting.
Vi venter fortsatt på att hun skal begynne å rulle fra rygg til mage og tilbake igjen. Hun kommer seg opp på siden da, så plutselig en dag er hun vel rundt :) Krype/krabbe og sette seg opp. Men hun ligger ikke rolig på matta si lenger. Hun snur på seg både når hun ligger på rygg og på mage.

Det siste hun har begynt med nå er og ta tak i føttene sine :) Snart en ukes tid hun har holdt på med dette og det er nok stor stas :) Tidligere har hun kun gjort dette når vi har skifte bleie og jeg har holdt bena hennes slik at hun har nådd, men så fort vi kommer på stellebordet nå og begynner å kle av så er det opp med bena og ta tak i de :) Så er ikke like lett og få på igjen bleia når hun ligger å holder seg i bena samtidig som hun vrir seg tid siden :)

Koser seg på matta si :)

Tiden fram over kommer nok til å bli fylt med enda flere slike ting, etter hvert som hun blir mer mobil og kommer seg rundt på egenhånd om det nå blir kryping eller krabbing :)

Det blir jo også mer og mer introduksjon av fast føde fremover. Vi er godt i gang med grøtspisingen. Middag har vi også begynt med, men ikke så mye som er godt ennå her, så blir noen skjeer for å prøve sånn att hun vender seg til smaken også får hun litt fruktmos for det er godt :)
Brød blir det også etter hvert, men først så må det nesten komme noen tenner.

Og helt til slutt ett bilde fra selve 1/2 års dagen :) 
Tatt tidlig på morran og vi alle egentlig er ganske trøtte :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar