onsdag 14. mars 2012

Brudebil og litt mer annet i boks :)

Denne uken har vi fått på plass litt mere til bryllupet, og deriblant brudebil.
Vi har i lengre tid trålet nette etter dette, men en ting er sikkert dette er noe som ikke er lett og finne her. Er nok mange der ute som har biler der ute som leier dem ut til slike ting, men dem er ikke lette og finne.
Så vi valgte og gjøre som Rema 1000 - Det enkle er ofte det beste. Vi valgte rett og slett og kontakte ett lokalt bilutleie firma som vi viste hadde ett par biler til slike anledninger :)

Bilen vi har leid er en 1985 modell Cadillac. Denne bilen har tilhørt Kong Olav V og gikk da som A2. Dette er også bilen Mette-Marit ankom kirken i når hun giftet seg med Kromprinsen. Dette er ikke akkurat så viktig for meg, men er jo artig att den har vært i en tidligere konges eie da :)


For oss var det viktig i valget av bil å finne en med god plass i siden vi ønsker og ha med oss forloverne i bilen sammen med oss fra Kirken og ut på Malungen Gjestegård. Og her er det plass til alle sammen :)

Jeg og Jane (min forlover) blir også hente i denne bilen hos frisøren og kjørt til kirken :)



Ett lite bilde av bilen er vel også på sin plass


Eller så har jeg også klart og bestemme meg for hvor jeg skal fikse hår og sminke for denne dagen. Tenkte jo først på salong, men så fikk jeg spørsmål av Erik sin søster om hun skulle høre med sin svigerinne som er frisør. Så hun gjorde dette, men etter mye om og men ble det allikevel så jeg valgte salong. 

Han som skal ta brudebildene våre blir jo også invitert i bryllupet så han kommer til å ta bilder fra hele dagen. Han hadde også veldig lyst til å være med og ta bilder hos frisør, og siden vi får bilder fra hele dagen ellers hadde jeg også lyst til å ha med fotograf til frisør. Han ville ikke ta bilder hjemme hos noen, noe jeg forstår veldig godt. Tror helt klart det blir mye finere bilder når man er i salong :)

Var innom frisørsalongen jeg har valgt i går og fikk snakka litt med hun som skal fikse håret. Hun ville ta en titt på håret siden jeg ønsker å sette på litt hår for å kunne få satt det opp :) Hun var veldig hyggelig og jeg er fornøyd med valg av salong. Var en annen salong med i vurderingen, men pga liten iver etter å få kunder og litt dårlig service slapp dem og få meg som kunde. 

Avslutter med att vi i dag har fått tatt bilder til invitasjonene. Skulle jo egentlig gjøre dette i høst, men det ble borte. Men fotografen stilte opp og fikk tatt litt bilder av oss. Jeg har ikke fått sett bildene ennå, så om vi har fått noe som funker er fortsatt uvisst, men får ta en titt nå i kveld :)

2 kommentarer:

  1. Så gøy å lese at ting faller på plass litt etter litt :) Veldig god følelse, ikke sant? Jeg er veldig spent på bildene! Ble du fornøyd? Gøy at du også fikk godt inntrykk av Sanz :) Jeg har ikke vært i salongen selv enda, men har god tone med dem på tlf i hvertfall. Blir spennende!

    SvarSlett
  2. Det er utrolig godt når ting faller på plass :) God å kunne krysse av på lista og se att den sakte men sikkert blir kortere og kortere.

    Bilder og meg er jo ganske håpløst, men tror det er noen som kan funke :) Erik redigerte litt på det ene jeg plukka ut i går og det ble ganske så bra :)

    Jeg hadde egentlig tenkt å bestille på Kutt og Kriss, men etter en telefon dit var ikke det like aktuelt. Hun jeg snakka med viste ikke hvordan man booka så hun måtte snakke med noen andre. Jeg hørte bruddstykker av samtalen, virka som var skikkelig problematisk så fikk beskjed om å ringe igjen over helga.

    Så da ble det en telefon til Sanz i stedenfor som ga ett helt annet inntrykk. Hun jeg måtte snakke med kom i telefonen men hun sto også litt opptatt akkurat da, så hun lurte på om hun kunne ringe meg tilbake når hun var ledig. Og sånn liker vi :) Så når hun ringte opp igjen og jeg fikk snakka med henne var det ingen tvil. Og salongen så veldig fin ut :) Så tror det blir bra og være der :) Var heller ikke noe som var noe problem og fikk inntrykk av att dem alltid fant en løsning på ting. Skulle heller ikke være noe problem å sette opp håret mitt og hun hadde flere alternativet vi kunne gå for :)

    SvarSlett