søndag 8. januar 2012

Året 2011 er omme!!

Ønsker alle sammen ett riktig godt nytt år! Litt på etterskudd.
Skulle ha kommet ett innlegg litt tidligere i uka, men tiden har ikke strekt til. Så da kommer det nå.

For meg kan jeg vel si at 2011 ble ett bra år, hadde ikke denne bloggen fra starten av året, så har ikke fått fulgt opp gjennom året. Og med min husk blir det nok dårlig med å se til bake på året måned for måned, tar med det jeg husker :)
Året starta med att jeg var halvveis i svangerskapet :) 1. Januar 2011 = uke 20 + 2 :) Fin start på året det :)

I februar var vi på 3D ultralyd og fikk sett nurket vårt enda en gang :) Denne gangen fikk vi også vite att i magen lå det ei lita frøken :)



Mars og april husker jeg ikke att det skjedde noe spesielt.
Personlig syns jeg de første månedene av 2011 bare segla seg avgårde.

Meg i Mars, dette var i uke 32+3, så hadde fortsatt noen uker igjen


Men endelig kom vi til mai, og måneden vi så fram til. Dette var måneden som skulle snu om på livet vår.
Vi skulle bli foreldre og starte på en ny epoke av livet. Terningen kom og gikk uten att noe barn kom, ikke uvanlig for førstegangsfødende.

24. Mai skulle jeg en liten tur innom jordmor for at hun skulle ordne med overtidskontroll på sykehuset for meg. Men det endte opp med at jeg ble sendt på sykehuset med høyt blodtrykk og 3+ på proteiner i urinen. På sykehuset ble jeg først satt på ctg registrering, så ul. Lille jenta hadde det helt fint. Etter dette og ny måling av blodtrykk og sjekk av urin ble det bestemt att jeg skulle settes i gang.

Fikk en pille denne ettermiddagen, men skjedde fint lite. Ble bestemt att jeg skulle få sove denne natten og få neste pille på morningen den 25. Erik dro hjem for å sove, da vi fikk beskjed om at det ville ta sin tid før det satte i gang, så han trengte ikke å være der.

Kl. 03.00 våkner jeg og kjenner litt ubehag i korsrykken. Det kommer regelmessig, men foreløpig ikke vondt. Etter en time tar det seg opp og jeg må gå litt, kler derfor på meg og tar meg en tur i kantina og finner meg litt drikke. Nærmere 04.30 finner jeg ut at det er såpass vondt att det er greit å ringe på en jordmor.

Hun kommer med en gang og blir vel i grunn litt forfalske da hun ser att jeg er fullt påkledd og oppe av senga. Hun undersøker meg og finner ut at jeg har 6 cm åpning.

Jeg får beskjed om og ringe Erik for att han skulle komme, så skal jordmoren hente ei anna jordmor som skal være med meg på fødselen, hun kommer etter en liten stund og jeg blir kjørt avgårde til ett fødestue.

Ca 05.30 ankommer Erik sykehuset, vannet mitt går like etter på og 06.30 er lille jenta vår ute :)

De neste 10 dagene tilbrakte vi på sykehuset før vi endelig fikk komme hjem og starte på vårt nye liv :)

Noen bilder fra de første dagene :) Helt fersk på det første og noen timer på det andre. 
1. dag på nummer tre, og hele 3 dager på det siste :)

Sommeren gikk meg mer eller mindre hus forbi. Tiden løper virkelig avgårde når man får barn.

I juli var vi i Asker i begravelse til Erik sin bestemor, som brått døde av lungekreft.

I tiden fra Iris ble født, til hun døde rakk vi heldigvis å reise nedover på besøk to ganger. Iris var det første barnebarnet og hun hadde sett så fram til å bli oldemor. På sykehuset snakket hun ikke om annet enn det søte lille jente barnet hun hadde blir oldemor til. Vi sendte også nedover noen bilder som hun hadde hos seg på sykehuset.

I august hadde vi barnedåp, og dagen ble veldig koselig. Iris var flink jente i kirken, litt sutring, men var hele 6 dåpsbarn denne dagen, så det er lov. Etter kirken gikk vi over til Klokkergarden hvor vi skulle ha selskapet. Iris sov i dåpskjolen sin, dette skal vist bringe lykke tror jeg det var, så det var viktig.

På dåpsdagen :) I samme kjole som jeg ble døpt i for 26 år siden :)

September, oktober og november var det nok heller ikke så mange nevneverdige begivenheter som fant sted. Det var vel på denne tiden jeg oppretta denne bloggen og satte igang med litt blogging igjen.

 
Noen høstbilder var på plass på denne tiden :)


Desember brukte vi til å pynte til jul. Var ute og handla julegaver. Julekake baking og andre juleforberedelser. Vi hadde en fin julefeiring :)

Fikk litt snø til jul, så ble litt aking :)

Feira det nye året med stjerneskudd :)


Nå er vi kommet inn i det nye året og jeg kan se tilbake på ett bra år :)
I tillegg kan jeg se frem mot ett år fylt med begivenheter :) Det første jeg ser frem til er 2 ukers ferie på Kypros til våren.
Deretter har vi faktisk kommet så langt att vi har ei lita jente som fyller 1 år:)
Til sommeren har jeg fått æren av å være en av forloverene til min bestevenninne Jane når hun gifter seg med sin Stig :)
Og i oktober skal jeg selv stå brud :)

Så har ett spennende år foran meg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar