lørdag 14. januar 2012

Bryllupsoppdatering

På plass med en liten oppdatering om hvordan det ligger ann i planleggingen.
Hittil har vi jo egentlig ikke planlagt sånn super mye. Eneste som raskt kom på plass var jo reservasjon av kirke og lokale. Dette gjorde vi faktisk i januar 2010 :)

Tidligere i uka ringte jeg kirkekontoret for å forsikre meg om att var reservasjon var blitt overfør med hvert år. Dette var den heldigvis :)

Lokalet var det jo også litt om og men med for en god stund siden, da det skulle selges og alt sto litt på vent om det var noen som tok over og fikk igang driften før vårt bryllup. Dette har heldigvis ordnet seg og vi får være på plassen vi bestemte oss for med det første.

Jeg har tidligere vært på plassen for mange år siden i forbindelse med slektstreff og syns plassen er fantastisk. Det var den også når vi var å titte på lokalene. Skal få satt meg ned en dag og lagd ett eget innlegg om plassen :)

Jeg nevnte jo i forrige innlegg att jeg skulle å prøve kjoler denne uka.
Jeg har egentlig ikke sett frem til å starte jakten, da jeg har hatt en følelse av att jeg aldri kom til å finne meg en kjole :p Men måtte jo nesten bare sette i gang.

Så på torsdag hadde jeg med meg min forlover, Jane for å prøve kjoler. Først plukka vi ut noen kjoler som jeg ville prøve. Med god hjelp av damen i butikken. All ære til de som jobber der. Bare ser på deg og finner kjoler som kan passe. Og flinke er dem :) var vel 3 kjoler som ble tatt med i første om gang for å prøves. Første kjolen var akkurat litt for liten til att vi fikk den igjen, så den ble tatt av igjen. Kjole nummer 2 hadde snøring bak så her var det ikke noe problem :) Kjolen kom på og den var så flott når den kom på og kjente med en gang att dette er helt klart en kjole med stor K :) Men for å være sikker og ikke bare ta den første og beste fant vi enda noen flere kjoler. Noen holdt vi bare opp forran mens andre prøvde vi på, men var ingen som slo Kjolen. Så etter å ha prøvd litt til, prøvde vi på igjen Kjolen og med en gang den var på og jeg så i speile mens hun som hjalp oss snørte var det ingen tvil om att dette måtte bli min kjole :)

Så kjolen henger nå på brudehuset og bare venter på at jeg skal komme tilbake og hente den :)
Vi fikk nemlig med en brosjyre med rabattkupong når vi var på messen. Denne hadde ikke jeg med meg, men får 20% rabatt på alt tilbehør så siden jeg skal være med Jane tilbake på onsdag for att hun skal få prøvd litt kjoler igjen hang jeg bare av alt og tar det med meg hjem til uka :)

Nå ser jeg virkelig frem til att det skal bli oktober og jeg kan vise fram kjolen til alle :) Merker att jeg fikk en ekstra glød til planleggingen etter at det gikk så greit med kjoleprøvingen så nå gleder jeg meg til å planlegge frem over.

Noe har vi faktisk klart å bli enige om også. Og det er gjestelisten. Denne har vært ett mareritt, men nå har vi endelig bestemt oss for hvordan vi gjør det og jeg er veldig fornøyd med beslutningen :)

Jeg har også satt meg ned med menyene jeg fikk fra plassen vi skal være. Vi kommer nok mest sannsynlig til å være litt utrodisjonelle og velge å servere koldtbord istedenfor å ha tre retters middag. Plassen vi skal være på har 2 koldtbord å velge mellom, men jeg syns ikke så veldig om noen av de. Syns det ene hadde litt lite, litt simpelt på en måte, mens det andre hadde litt mye rare ting. Så jeg har kombinert litt fra begge og sendt dem en forespørsel på om det er mulig. Så håper på positiv tilbakemelding på det :)

Så det er da litt som begynner å falle på plass i hvertfall :)

Vi har jo fortsatt litt tid igjen, men noe er jo greit å begyne å finne ut av snart også.

Dette skulle nå egentlig bare være ett kort og greit innlegg med det lille vi har fått på plass de siste dagene, men ble da langt nok :p

Det er nå 8 måneder og 21 dager igjen til den store dagen :)




- Posted using BlogPress from my iPad

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar