mandag 13. februar 2012

Fremgang i bryllupsplanleggingen!

Det går virkelig fremover med bryllupsplanleggingen om dagen, noe jeg syns er veldig godt.
Siden forrige innlegg om dette har vi fått på plass enda noen ting :)

Nå føler jeg att det neste vi bør få på plass er musikk og bil fra kirken til Malungen. Dette er noe jeg har prøvd å få Erik til å være med å ta tak i, men det skjer fint lite. Så blir jo spennende og se om det i det helle tatt blir noe eller om jeg rett og slett bare må ta det i egne hender.

Han har i hvertfall satt seg ned lit sammen med meg og blitt enig om hvordan vi ønsker å pynte bordene, så her er det egentlig bare og begynne å handle inn det vi trenger :)
Hvordan vi ønsker å ha bordkortene har vi blitt enige om også. Så han bidrar med litt i hvertfall :)


Ellers har vi fått snakka med våre søsken, så nå er brudepikene på plass :) Gleder meg til å gå opp kirkegulvet med Iris og hennes 4 kusiner først :) Det tror jeg blir veldig fint :) Så nå er det bare å starte opp jakten på kjoler til dem :) Siden vi skal til Kypros til våren tenker vi å titte der. Der er det i hvertfall mye fine kjoler å få tak i. I tillegg er det nok en god del billigere enn her i landet. Har også sett litt på ebay og er mye fine kjoler til en billig penge der også :)

I tillegg til å skrive litt om hva vi har fått på plass siden sist tenkte jeg å dele huske listen vår med dere, så ser dere litt mer hvor i løypa vi ligger.

Hadde det ikke vært for min beste venninne og forlover Jane som også skal gifte seg i år, tror jeg vi ikke hadde hatt så mye som vi alt har på plass i orden. Hun ligger litt lenger frem i løypa enn oss og jeg snapper opp masse tips fra henne sånn i forhold til hva vi må tenke på og få på plass.
Listen som jeg skal dele med dere er ett eksempel på dette :)
Hadde nok blitt en liste etter hvert selv om hun ikke delte sin på sin blogg, men om jeg hadde fått med alt som bør være med aner jeg ikke.
Håper det er greit att jeg har tatt utgangspunkt i listen din Jane, og tilføyd/fjernet det vi skal/skal ikke ha.


Huskeliste frem til bryllupsdagen
Svart = Ikke klart
Orange = Klart
Grønn = Påbegynt, men ikke ferdig
Bruden:
  • Forlover: Jane
  • Overnatting til bryllupsdagen: En plass sammen med min forlover satser jeg på :)
  • Brudekjolen: Er kjøpt inn og henger klar 
  • Tilpassing av brudekjolen: Bestille tid til 4 uker før
  • Underskjørt
  • Slør
  • Sko
  • Såler/kippekappe til sko
  • Bolero/jakke
  • Undertøy
  • Strømpebukse
  • Tiara
  • Smykker: Lage selv, noe perler bestilt
  • Strømpebånd
  • Frisør
  • Prøvetime
  • Make-Up
  • Negler
Brudgom
  • Forlover:
  • Overnatting til bryllupsdagen: Hjemme 
  • Dress
  • Undertøy
  • Sko
  • Mansjettknapper
Iris
  • Kjole er klar om den passer
  • Sko
  • Barnevakt fra dagen før til bryllupsdagen
  • Barnevakt fra bryllupsdagen til dagen etter
  • Kurv med roseblader til kirken
Brudepiker
  • Iris
  • Våre tante-/onkelunger, Thea-Christine, Mia-Rebecca, Chanine og Emine
  • Kjoler - Se på Kypros, ebay, nameit har også en fin kjole
  • Bolero/sko?

Kirken
  • Løten Kirke, 6. oktober 2012, kl 12.30
  • Solosang: Lars Erik Flagstad synger Into my arms av Nick Cave
  • Salme 1 (inngangssalme):
  • Salme 2 (etter ekteskapsinngåelsen):
  • Salme 3 (før velsignelsen)
  • Inngangsmarsj:
  • Utgangsmarsj:
  • Prest:
  • Organist:
  • Kirkeprogram:
  • Pynting:
  • Tekst til tekstlesing:
  • Tekslesere:
Mottakelsen
  • Velkomstdrink:
Bryllupsfesten
  • Invitasjon
  • Temafarger: Høstfarger
  • Bordkort: Løvblader med papirlapp
  • Bordplassering: 
  • Lokale: Malungen Gjestegård (Mat, drikke, kaffe, kokk, serveringspersonale står Malungen for)
  • Sanger
  • Middag: Koldtbord - Satt sammen eget
  • Dessert:
  • Gavebøker, kulepenn og klistrelapper
  • Pynt til bordene
  • Bil fra kirke til Malungen
  • Toastmaster:
  • Fotograf: Terje Løken står for dette. Tar bilder i kirken og brudebildene på Malungen Gjestegård
  • Bryllupsnatten: Malungen Gjestegård
  • Musikk til brudevalsen
  • Musikk til festen
  • Gaveåpnere:
  • Møte med vertskapet på Malungen Gjestegård:
  • Velkomsthilsen: 
  • Takk for maten tale:
  • Snacks til å sette ut på bordene utover kvelden (Saltstenger, peanøtter, potetgull)
Kaker
  • Bryllupskaken - finne ut hvem/hva/hvor
  • Kaketopp til bryllupskaken
  • Ostekake: Lage selv?
  • Kransekake
  • Sjokoladekake
  • Gulrotkake
  • Kringle
Blomster
  • Brudebuketten: Ordner brudgomen
  • Brudepikebukett(er)?
  • Brystbukett til brudgom, forlover og pappa
  • Blomster til kirken?
  • Blomster til lokalet
Øvrige dekorasjoner
  • Hvit duk til bordene: Holder Malungen?
  • Løper til bordene - orange
  • Lys og lysholdere - telys/votivlys
  • Kubbelys med speilunderlag e.l. lignende 
Hjelpere
  • Henting av blomster fra blomsterbutikk
  • Pynting av kirke
  • Rydding av kirke
  • Utdeling av kirkeprogram
  • Pynting av lokalet
Skjemaer og diverse
  • Navneendring
  • Prøving av ekteskapsvilkår
  • Forlovererklæring
  • Bryllupsannonse i avisa
  • Lage kjøreplan med toastmaster og forlovere
  • Ringer
  • Gjesteliste: Endelig klar
  • Ønskeliste
  • Skyss til frisør og fra frisør til kirken
Etter brylluppet
  • Bryllupsreise
  • Takkekort
  • Bryllupsannonse i avisa

Om listen er fullstendig ennå vet jeg ikke helt, kommer stadig opp ting som kanskje kunne vært aktuelt, men tror det meste er på plass. Noe blir ratt tatt bort og noe blir satt på. 
Biten som omhandler kaker er nok absolutt ikke ferdig. Om det blir disse kakene eller om vi bytter ut noen av dem vet jeg ikke, men har satt opp for å få en vis oversikt. Men antallet er nok passe. Mulig vi setter opp 1 eller 2 til. Vi får se. 

9 kommentarer:

  1. Se her ja :) Gøy å kunne se hvor langt dere har kommet! Dette ser jo veldig bra ut :D Overnattingen for deg kan jo være hos oss ;) Har masse plass hvertfall :) Jeg kan også bake gulrotkaken om dere vil. Eventuelt lage noen oreokuler i tillegg til kaffen ;) I forhold til og fra frisør så kan jo jeg/ Stig kjøre. Jeg blir nok med til frisøren så da kan vi reise sammen.

    SvarSlett
  2. Syns vi begynner å få en del på plass, selv om det er mye igjen. Men mye av det er det jo ingen hast med heldigvis :)

    Høres supert ut om jeg kan overnatte hos dere altså :) Vil jo uansett tilbringe kvelden før med deg :)

    Om du vil bake gulrotkake, skal du absolutt få lov til det :)

    Jeg tenkte å prøve å finne ut hvor jeg skal få fiska hår og slik om ikke alt for lenge. Vil du att jeg hører om dem kan ordne hår og evt sminke til deg også?
    Blir nok mest sannsynlig så jeg velger ett sted hvor jeg kan ha på kjole og alt, så vi slipper innom flere steder. Så da er det jo bare og kjøre rett fra salongen til kirka.

    SvarSlett
  3. Synes dette ser veldig bra ut, jeg hvertfall :) Da er vi hos meg :D Så har vi en skikkelig jentekveld her ;) Slapper av og lader opp til den store dagen :D Da er det greit, da baker jeg gulrotkake ;)
    Ja, gjerne det. Tror jeg vil overlate stæsjingen til noen andre den dagen. Så book gjerne for meg også! Ja, lurt å velge et sted hvor du kan gjøre deg helt klar. Minst stressende det :)

    SvarSlett
  4. Supert :) Da er enda ett par ting klare :)

    Da skal jeg fikse så du også blir fikset denne dagen :)
    Det kan hende det ikke blir salong da. Mette spurte med tidligere i dag om hun skulle høre med søstera til Svein Håvard om hun vil fikse meg. Så har fått hun til å gjøre det. Mette viste også om ei til, så hun skal høre med begge. Så om begge vil og kan blir det nok det istedenfor salong, så sparer vi litt penger.

    SvarSlett
  5. Kom plutselig på att jeg glemte å svare på alt i første kommentaren din :) Ang oreokuler. Regner med det er en som blir veldig glad for å få det i tillegg til kakene :) Så har du lyst til det også, så er det bare å lage :)

    SvarSlett
  6. OK, for meg spiller det ingen rolle om det er salong eller ikke så lenge folka vet hva de gjør :p hehe..

    Hehe.. Aner meg at Erik vil sette pris på det :) Da lager jeg de i tillegg til gulrotkaken :)

    SvarSlett
  7. Er frisører begge to, så dem har nok det ;)

    Da er det nok en som blir glad :)

    SvarSlett
  8. Hvordan har du tenkt å løse det praktisk med de to frisørene da? Skal de komme hjem til oss, siden du ligger her, eller skal du hjem igjen i mellomtiden?

    SvarSlett
  9. Det kommer jo litt ann på hva dem vil også, men etter hva jeg skjønte på Mette kunne i hvertfall Siw Aina like gjerne komme en plass som og evt gjøre det hjemme hos seg. Skal i bursdag hos Mette på søndag så da får jeg i tillegg snakka med henne selv også. Om Mette har fått hørt med hun andre ennå vet jeg ikke ennå, men skal få sjekka opp det også.
    Regner uansett med att det enten blir hos deg eller evt nede hos Mette. Hjem skal jeg i hvertfall ikke :)

    SvarSlett