torsdag 2. februar 2012

Interiør og kreative løsninger!

Tenkte det var på plass med ett lite innlegg om interiør.

Vi kjøpte oss i sommer nye møbler på stua, skapet vi hadde var ett gamelt skap som vi hadde malt hvitt og tvbenken var fra Ikea. Selv om begge deler var hvitt passa dem ikke sånn super bra sammen. I tillegg ville vi ha en sjenk for å få litt mer skapplass.
Så da ble det like gjerne ny tvbenk, nytt skap og sjenk i samme serien :)

Jeg har siden vi fikk på plass disse møblene ikke helt vært fornøyd med hva som har stått oppå sjenken. Har liksom ikke blitt helt bra, men nå tror jeg att jeg er greit fornøyd :p Fortsatt litt usikker, men det er mye bedre enn det var i hvertfall :)
Så tenkte å dele ett bilde så dere kan få se :)

Her ser dere sjenken :) Fiskebollen jeg hadde for flere år siden har det blitt tørket støv av og kommet opp igjen :)

Vi har også en god stund nå prata på og få kjøpt oss en bokhylle. Plasseringen på denne har vært tiltenkt gangen, men plassen der vi tenkte har egentlig vært litt liten.
Men etter att kattedoen forsvant fra gangen fikk vi bedre plass. Så Erik var avgårde på mandag og kjøpte en bokhylle, som jeg senere på kvelden monterte sammen.

Den er foreløpig ikke helt fylt opp, men litt har vi da fått plasert :) Vi har ikke så mange bøker att vi fyller den opp med det, så må finne litt andre ting og sette der :) Syns i hvertfall det gjorde seg med denne i gangen :) Litt planer for hva jeg vil ha der har jeg alt, så dere skal ikke se bort i fra att det kommer ett nytt bilde etter hvert :)
Dere får se bort i fra litt uferdig døråpning, men sånn er det når man pusser opp.

Det var litt interiør, så nå over til de kreative løsningene :)
Siden huset vi bor i er fra 50 tallet og det ikke har blitt gjort så veldig mye annet enn litt maling før vi tok over og satte i gang med oppussingen er ikke alt her like nytt. Vi har nå fått bytta ut nesten alle dørene som var her når vi kjøpte. Eneste som mangler er døra inn til vårt soverom. Her vet vi ikke helt hvordan vi skal løse det med å få satt inn ny dør, da dørene i 2. etg ikke har normal høyde.

På denne døren har vi hatt ett håndtak som har knirka noe helt forferdelig, men har ikke vært mulig å bytte det heller så det har bare blitt værende. 
Her for noen dager siden ytret jeg mitt ønske til Erik om at jeg ville ha bort låsekassa slik at jeg fikk dratt døra helt inntil. Dette skulle han fikse :) Og siden låsekassa forsvant, gjorde håndtaket det samme :) Og så vidt med bekjent så er det veldig upraktisk å ikke ha håndtak på døra. 
Erik tar turen ut og sier han skal finne noen treklosser som jeg skal få til håndtak. Kan vel si jeg var litt spkeptisk til dette, men la gå. 

Han holder på oppe mens jeg mater og steller Iris for kvelden og er selv veldig fornøyd med det han har fått til :)
Iris skal legge seg og vi går opp for å se hvordan det går.
Håndtak har jeg i hvertfall fått, men ble ikke treklosser. Jeg må jo nesten dele dette med dere også. Så slenger med ett bilde av Erik sine hjemmelagde dørhåndtak :)

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om disse, men de gjør da nytten sin så da får jeg vel bare være fornøyd frem til vi får på plass en ny dør :)




2 kommentarer:

  1. Er så deilig når ting faller litt mer på plass og man får det slik man ønsker :) Det er jo deres hjem, og det viktigste er at dere trives <3 Bokhyller må ikke brukes til bare bøker. De fungerer veldig godt som pynt også :) Blir spennende å se hva dere fyller bokhylla med til slutt :) Og jeg må si meg enig at dørhåndtaket var kreativt! Står ikke på det ;) hehe.. Nå finnes det heldigvis den muligheten at man kan spesialbestille dører etter mål, så jeg tror dere vil finne en ny dør etterhvert :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er det :) Begynner å bli bra i gangen også nå. Nytt gulv har også kommet på plass, døråpningen inn til stua er fiksa og lister kommet opp :) Så da mangler vi bare å gjøre noe med veggene for å få det helt ferdig :)

      Man må jo ikke det, så skal nok få putta inn andre fine ting også i bokhylla :)

      Hehe :) Han var veldig fornøyd med den altså :) Men blir nok etter hvert en ny dør. Men drøyer det nok til vi skal pusse opp hele rommet, så den får duge en stund til :)

      Slett